Vous utilisez un navigateur non à jour ou ancien. Il ne peut pas afficher ce site ou d'autres sites correctement. Vous devez le mettre à jour ou utiliser un navigateur alternatif.
les principales specs: Body materialMagnesium alloy Sensor • 4/3 type Hi-Speed Live MOS sensor
• 17.3 x 13.0 mm active area
• 11.8 million total pixels
• 10.1 million effective pixels
• RGB (Primary) color filter array
• Fixed low pass filter (anti-alias filter)
• Hybrid IR cut filter (hot mirror)
Dust suppression Supersonic Wave Filter Image processor TruePic III Image stabilization • "Supersonic Wave Drive" (in-body sensor shift)
• Two modes: Horizontal+Vertical, Vertical only
• Up to 5 EV Compensation (claimed)
Image sizes • 3648 x 2736
• 3200 x 2400
• 2560 x 1920
• 1600 x 1200
• 1280 x 960
• 1024 x 768
• 640 x 480 File formats • RAW
• RAW + JPEG
• JPEG (EXIF 2.2) JPEG compression • SHQ (1/2.7)
• HQ (1/4)
• SQ (1/8 or 1/12) Lenses • 4/3 standard lens mount
• Range of ZUIKO DIGITAL lenses available
• Multiply focal length by 2 for 35 mm equiv. FOV Auto focus • 11-point TTL Phase Difference Detection
• Automatic or manual point selection
• EV -2 to 19 (ISO 100) detection range Focus area selection • Automatic
• Manual Focus modes • Single shot AF
• Continuous AF
• Manual focus AF lock Yes, shutter release or AE/AF button Manual focus Focus by wire AF assist lamp Yes, flash strobe (flash must be raised) Exposure modes • Auto
• Program AE (with shift)
• Aperture priority AE
• Shutter priority AE
• Manual Sensitivity • Auto
• ISO 100
• ISO 125
• ISO 160
• ISO 200
• ISO 250
• ISO 320
• ISO 400
• ISO 500
• ISO 640
• ISO 800
• ISO 1000
• ISO 1250
• ISO 1600
• ISO 2000
• ISO 2500
• ISO 3200
Metering system • 49-zone multi-pattern
• Range: 1 to 20 EV (50 mm F2, ISO 100) Metering modes • Digital ESP
• Center-Weighted Average
• Spot (2%
• Highlight based spot
• Shadow based spot AE Lock • AE/AF lock button
• With shutter release half-press AE Bracketing • 3 frames
• 1/3, 1/2, 0.7 or 1.0 EV steps Exposure steps 1/3, 1/2 or 1.0 EV Exposure compen. • -5.0 to +5.0 EV
• 1/3, 1/2 or 1.0 EV steps Shutter speed • 60-1/8000 sec
• Bulb (up to 4 hours, default 8 mins) Flash X-sync speed • 1/250 sec
• 1/4000 sec (Super FP mode) Aperture values Depends on lens: 1/3, 1/2 or 1.0 EV steps White balance • Auto
• Overcast
• Shade
• Tungsten
• Sunlight
• Fluorescent 1
• Fluorescent 2
• Fluorescent 3
• 4 custom presets
• Kelvin (2000 - 14000 K) WB fine tuning • Red - Blue: +/- 7 steps
• Green - Magenta: +/- 7 steps WB Bracketing • 3 frames
• 2, 4 or 6 mired steps Color space • sRGB
• Adobe RGB Image parameters • Picture mode (Vivid, Natural, Portrait, Muted, Monotone, Custom)
• Saturation (5 levels)
• Sharpness + Contrast (5 levels)
• Contrast (5 levels)
• B&W filter (Yellow, Orange, Red, Green)
• B&W/Sepia toning (Yellow, Orange, Red, Green)
• Gradation (High Key, Normal, Low Key) Drive modes • Single
• Continuous
• Self-timer
• Remote control Continuous • 5.0 fps
• RAW: 1 frames maximum
• JPEG: Up to card capacity @ HQ 1/8 (with high speed media) Self-timer • 2 sec
• 12 sec
• Anti Shock: 1-30 sec delay Flash • Auto electronic pop-up
• TTL auto / manual
• Guide no. 13
• Sync modes: Auto, Red-eye reduction, Slow syncro with red-eye reduction, Slow syncro, 2nd curtain slow syncro, Fill-in, Off, Bracketing
• Flash power: Up to +/- 3EV in 1, 1/2, or 1/3 EV steps External flash • Hot shoe
• TTL Auto FP / TTL auto for Olympus dedicated flash (FL-20, FL-36, FL-50)
• Modes: Auto, Manual, Red-eye reduction, Slow syncro with red-eye reduction, Slow syncro, 2nd curtain slow syncro, Fill-in for exclusive flash.
• Flash power: Up to +/- 2EV in 1, 1/2, or 1/3 EV stepsWireless flash control • Triggered and controlled by built-in flash unit
• Compatible flash units: FL-50R, FL-36R
• Modes: TTL Auto (TTL pre-flash mode), Auto, Manual, FP TTL Auto, FP Manual
• 4 channels
• 3 groups Viewfinder• Eye-level TTL Optical Pentaprism
• Field of view approx. 100%
• Magnification 1.15x with a 50mm lens and -1 dioptre
• Dioptre adjustment -3 to +1 dioptre
• Built in eyepiece shutter
• Focusing screen: Interchangeable type
• Mirror: Quick return mirror
Live View information • 100% field of view
• Exposure adjustment preview
• White balance adjustment preview
• Gradation auto preview
• Gridline displayable
• 7x/5x/10x magnification possible
• MF/S-AF
• AF frame display
• AF point display
• Shooting information
• Histogram
Editing• RAW development
• JPEG editing (B&W, Sepia, Red eye reduction, Color saturation, Resize, Shadow Adjustment Technology)Fn button Off, one-touch WB, test picture, preview, Live View, AF home setting, MF, record format, exposure mode, My Mode, underwater modes Storage• Compact Flash (Type I and II) / Microdrive
• xD- Picture cardPrint compatibility • EXIF 2.2
• Print Image Matching
• DPOFConnectivity• USB 2.0 (Hi Speed)
• Video Out (NTSC / PAL)
• Ethernet (10/100)
• IR Remote control (optional) Power BLM-1 1500 mAh Lithium-Ion rechargeable battery (supplied & charger)Dimensions142 x 116 x 75 mm (5.6 x 4.6 x 2.9 in) Weight (no batt) 800 g (1.8 lb)
comme ça à chaud je dirais qu'il n'est pas lourd cet engin.
maintenant niveau tarif il va morfler face au Nikon D300...
il y a aussi de nouveau objectif ... si l'autofocus du E3 est de haut niveau, couplé au nouveau ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm (100-400mm) 1:2.8-3.5 SWD ça pourrai faire un carton chez les photographes animalier
cela dit au prix où il sera vendu, il aura certainement le meilleur viseur de tous les reflex numérique (Canon 40D, Sony Alpha 700, Nikon D80, D200, Sigma SD14 et Fuji S5 battus).
j'ai fait quelques photos avec hier ( :siffle: ). Au premier abord, il est aussi peu ergonomique qu'un Canon (genre un bouton 2 fonctions :rolleyes mais il a un bon viseur (100% pas 110), un beau flash intégré, un AF qui suit comme les grands (j'avais le 12/60 monté dessus) et sinon rien à lui reprocher sinon un déficit d'image de la marque : pas beaucoup d'optiques, pas de reflex pro depuis longtemps (OM4 première période quoi… ). Mais il a tout : stabilisation efficace, antipoussière plus que convaincant, autofocus rapide, une bonne répartition des capteurs autofocus, un autofocus rapide et convaincant (test réalisé en magasin sur poussette, je sais il y a mieux), tropicalisation, un joli booster et quelques petits trucs marrants comme la vérification de l'autofocus sur le liveview (contrairement à Canon, c'est l'autofocus qu'on peut vérifier et donc rectifier ici) et une visualisation directe de la correction de la balance des blancs sur l'écran orientable. Un bel objet de studio donc (en macro de studio, il va faire merveille).
Bon, après nous sommes allés boire des Affligem et j'ai shooté quelques vues, il réagit bien en ambiance lumineuse difficile (genre un bar avec lumières variantes) mais j'ai pas trop pu voir le bruit.
edit : je joue vendredi avec et j'aurais un 150mm f2 monté dessus !! ou un 35/100…
pis je vais pouvoir jouer un ouikinde avec, ça aussi c'est cool ! (vive les gars du nord quouo ! )